Bendegúz hétköznapjai hétvégéstől

mikor, mit és hol csinálunk kettesben és apával... mikor hogy érezzük magunkat és hogy fejlődünk... Atrocitásaink kavalkádja enyhe eufóriával fűszerezve

Sokat jártok erre?

Bendebubus

Lilypie 6. - 18. Ticker

Ennyien vagytok most itt

Ránk pillantottak

  • Edina88: Szia. Én is szoktam jönni, hogy hátha írsz. Meghívót szeretnék kérni, ha lehet: tigyi.edina[kukac]... (2012.06.07. 20:44) :o)
  • nora72: Nagyon aranyos jó lenne,ha sűrübben írnál:) (2011.01.18. 11:33) Nagypapa vs. Bende
  • Vivi93: Szia Réka! Jó hogy írtál.Éppen tegnap néztem meg hogy írtál-e errefől most reggel is benézek és ír... (2010.10.20. 08:02) Jövök és írok ide is :o)
  • Lusthie: tiszta gáz, de pont ezt nem tudom olvasni, a másikat igen :S lusthie@hotmail.com hátha még erre j... (2010.08.14. 21:34) Költözöm!!!!
  • jekyll-fan (hjiezkif): én is ugyanezért szoktam benézni (azért nem mindennap, mert arra nincs időm, de azért egy jópárszo... (2010.05.25. 10:39) Ennyien?!?

Megint vagyunk...

2009.04.02. 10:33 - Csigamami

Tegnap eltűntem. Egész nap úton voltunk Bendegúzzal.

8 órakor keltünk a szokásos reggeli tejbepapi kakaóval, mióta együtt vagyunk nem megy a kávé.... pedig nem ártana, már csak azért sem, mert többször nem éri el a vérnyomásom a 100-as értéket sem, a második érték többnyire a helyén van.... NA mindegy is, aztán rohanás angolra, kivételesen nem késtem el :o) Angolon nem tudom Bendegúz mit csinálhatott, nőhetett vagy mi a manó, de olyan mensisen görcsölt a hasam. Magamban jól leszúrtam, hogy Te gyerek, ha már a 10. hétben vagyunk, nekem ne rosszalkodj! Most már maradj szépen ott a helyeden.

Angol után rohanás be a városba, végre bejelentkezni apa címére, mert én eddig még mindig Regensburgi címen futottam, de tegnap déltől hivatalosan is Straubinger vagyok :o)

Aztán gyógyszertár, receptet kiváltani, ekkora már természetesen megint éhes voltam, úgyhogy tovább a henteshez vágjunk be egy hatalmas Leberkäse semmelt. (Olyasmi mint nálunk anno a finom finom párizsi, csak meleg, mert meg van sütve, abból vágnak egy olyan istenes szeletet bele a zsömibe és sok-sok édes mustár rá és nyamm.)

Rohanás utána Guntherhez (apácska anyukájának a férje), aki segített nekem panaszkodni a telefonszolgáltatómnak, hogy hogy van az, ha engem az anyukám otthonról felhív, azért az anyukám is fizet és én is?!? Még a mesében sincs ilyen. Aztán írtunk (pontosabban Ő írt) egy nagyon jó kis levelet, amivel amúgy mindjárt rohanok is a postára. Közben megjött apácska anyukája is a munkából, akkor már negyed 3 volt. ÓÓÓÓ hát itt van a kismama, főzött nekem finom leveskét, mert tudta, hogy jövök. Volt benne májgombóc meg grízgombóc, meg még valamilyen gombóc, de nem volt rossz.

Aztán rohanás haza, kutya már készen volt... reggel fél 10 óta egyedül a házban, pisi, kaki... Aztán felugrottam msnre anyával beszélni, de olyan csodás idő volt kint, hogy mondtam előbb megyek a kutyával egy kört, akkor már 5 óra volt és én még egy pillanatra nem álltam meg 8 óta... Akkor megint elkezdett fájdogálni a pocakom :o(

Vissza, anyával beszéltem még egy jó sort. (Nagyon várja már Bendegúzt :o) )

Aztán rohanás bevásárolni. Allergia teszt Nagy-Pongratz módra. Egy ideje úgy tűnt, hogy mintha allergiás lennék a gombára, mert mindenféle kiütések jelentek meg rajtam, ha a pizzán vagy a makaróniban vagy akármiféle akármiben gomba volt. Megvártuk, míg az összes kiütés elmúlik, úgyhogy tegnap rántott gombát főztem vacsira, hasáb krumplival és tartár mártással. De még élek... (kop-kop-kop) Anya mondta ne egyek belőle sokat, mert ha tényleg a gomba, akkor terhesség alatt az allergiás tünetek erősödhetnek is. Oké, megígértem, úgyhogy kb csak 15 fej gombát ettem meg, de ezek ilyen kicsi fejek voltak.

Aztán még főzés közben hazajött apácska, akivel nagyon összevesztünk, már előző nap. Bendegúz vallását illetően... Nem vagyok egy vallásos ember (apácska sem), s úgy gondoltam, hogy nem szeretném, hogy Bendegúz meg legyen keresztelve. Majd közölte, hogy ilyen nincs Németországban minden normális gyerek már 3 hónaposan meg van keresztelve. Mondtam jó, akkor evangélikus lesz, mint én. Na persze ehhez a szülőknek is volt pár szavuk, hogy na de apácska katolikus, akkor a gyerek, miért evangélikus legyen, mondtam, mert és kész. Mert apácska nevét kapja és az én vallásomat, ha már ennyire muszáj. Aztán ebből egy nagyobb veszekedés alakult ki végül, ezt nem írom le, de már minden oké. Tegnap este vacsi előtt megbeszéltünk, úgyhogy most rendjén vagyunk.Úgy fest.

Utána még apácska átnézte az újságokat én meg rendbe raktam a kezemet. Szörnyen nézett már ki. S elmentünk alcsiba :o)


MÁS:

Szeretnék az oldalra egy olyasmit csinálni, hogy az okosok szerint hogy fejlődünk, s anya szerint hogy fejlődünk. Ez azért lenne izgi, mert az én anyukám, lazább, mint az amúgy megszokott.

Példa: (Terhességem eleje) Anya, anya!!! VÉRZEK!!!! Jó, majd elmúlik. DE anya terhes vagyok!!!! Jó, megismétlem: majd elmúlik. - mindezt haláli nyugalommal. Szóval anyukámnak ilyen megnyugtatóan bölcs beszólásai voltak az elmúlt 10 hétben :o) Várom a továbbiakat :o)

SZóval 9. és 10. hét között mire számíthatok?:

A babád már aktívan mocorog odabent. Gondolom, szeretnéd már érezni, ne aggódj, nemsokára fogod, sőt! :)))
Most csak a várakozás marad, közben a melleden már érezheted a változásokat és a hangulati görbéd is erősen ingadozhat. A 9. héten még nem sokan tudják a gólyahírt, ezért még nem hivatkozhatsz rá, próbálj minél többet pihenni és kerülni a stresszes helyzeteket!

 

Terhesnaptár - 9 hetes terhességMi történik veled?

A melleidet teltnek és érzékenynek találod. Ez a terhesség egyik korai tünete. A bimbóudvar elsötétedik és a mellen – küönösen a világos bőrüek esetében – erek rajzolódhatnak ki.
Érzelmi területen olyan vagy, mintha folyamatosan mentruáció előtti napokat élnél át. Lehet, hogy sírva is fakadsz.


Mi történik a babáddal?

A magzat most körübelül 20-28 milliméter a fejétől a fenekéig. Már nagyon aktív, de ebből te még semmit nem érzel. Már minden fontos szerve kialakult. A doppler készülékkel már meghallgathatod a szívverését. Bár a herék vagy a petefészkek már kialakultak, a külső nemiszervek még nemi jelleg nélküliek, ezért még az ultrahangon sem láthatod fiú lesz vagy lány. A szemhéjak kezdenek formát ölteni, a törzs kiegyenesedik és megnyúlik.


Heti tények

A terhesség alatti ivás (mennyiségtől függetlenül) veszélyes lehet a magzat fejlődésére. Azoknál a nőknél, akik több, mint 3 alkoholos italt fogyasztanak hetente az első trimeszterben, kétszer nagyobb a vetélés kockázata. Ezt egy 5000 nőn végzett felmérés mutatta ki. A terhesség előtti ivás nem okozott fokozott vetélést. (by hoxa)

10. hét:

 

Gyorsan telnek a hetek, nem igaz? :) Ha eddig nem tetted meg, most már tényleg keress fel egy nőgyógyászt és vedd fel a kapcsolatot a védőnővel! Vesznek tőled vért, vizeletet, és hamarosan megkapod a beutalódat a 12. heti ultrahangra is. Ha eddig nem, akkor majd biztosan láthatod a benned növekvő kis életet képen is.

 

Terhesnaptár - 10 hetes terhességMi történik veled?

Ez egy kiváló időszak arra, hogy beütemezz egy találkozót a fogorvosoddal. A szakorvosi ellenőrzés, az alapos tisztítás, a megfelelő kalcium-, fehérje-, C- és D-vitamin bevitel segíteni fog abban, hogy fogaid és az ínyed a várandósság alatt is egészségesek maradhassanak. Hidd el, nagyon sok kellemetlenségtől fogod megkímélni magad, ha már most odafigyelsz erre! Tedd félre a fogorvosi széktől való félelmed, és mindenképpen keresd fel!

A terhesség alatt hormonális változások történnek, ezek kihathatnak a fogínyre, amely megduzzadhat és begyulladhat, baktériumok gyülekezőhelyévé válhat. Ezt terhességi fogínygyulladásnak nevezik. Általában a második hónap körül kezd kialakulni és a várandósok 10-20%-ánál súlyos méreteket is ölthet. A leendő édesanyáknak nagy figyelmet kell fordítaniuk a szájhigiéniára és a fogak egészségére. Egy amerikai kutatás kimutatta, hogy a parodontózis betegséggel küzdő várandósok gyakrabban hozzák a kiírt időpontnál korábban világra a gyermeküket.

Mi történik a babáddal?

Ennek a hétnek végéig a babádnak már láthatóak az ujjai és lábujjai. Az „ebihalra” emlékeztető megjelenée csökken, ahogy a farok teljesen eltűnik. Szemhéjak még csukva maradnak a 25-27. hétig. A külső fül és felső ajak már teljes, és a külső nemi szervek kezdetei is megjelennek, de hogy fiú, vagy lány, az még nem állapítható meg. Az agy bámulatos sebességgel növekszik, minden percben egynegyed millió új idegsejt termelődik!
A babád átlagos mérete-27-35 milliméter, feje búbjától a fenekéig (ultrahang papíron CRL=ülőmagasság).
Hogy a súlya mennyi? Hozzávetőleg 4-5 gramm! Igazi kis vasgyúró, nemde? :))

Heti tények

A terhesség során a kismamák súlya átlagosan 13 kilogrammal nő. Ez a nagy átlag, rád nézve semmiféle következtetést ne vonj le belőle!

Lássunk egy táblázatot, szintén átlagos adatokkal, de most már BMI szerinti bontásban:

BMI 18,5 alatt (sovány):
Átlagos súlynövekedés a 9 hónap alatt: 16-18 kg
Ebből az 1. trimeszterben: ~ 0,5 kg/hónap
2./3. trimeszterben: ~ 0,6 kg/hét


BMI 18.5 - 24.9 között (normál):
Átlagos súlynövekedés a 9 hónap alatt: 13,5-15,5 kg
Ebből az 1. trimeszterben: ~ 0,5 kg/hónap
2./3. trimeszterben: ~ 0,5 kg/hét


BMI 25.0 - 29.9 között (túlsúlyos):
Átlagos súlynövekedés a 9 hónap alatt: 10-12 kg
Ebből az 1. trimeszterben: ~ 0,5 kg/hónap
2./3. trimeszterben: ~ 0,3 kg/hét


BMI 30 felett (elhízott):
Átlagos súlynövekedés a 9 hónap alatt: 6,5-9 kg
Ebből az 1. trimeszterben: ~ 0,5 kg/hónap
2./3. trimeszterben: ~ 0,2 kg/hét

(Az adatok a www.i-am-pregnant.com weboldalról származnak)

 

ANYA SZERINT: A gyerek jól van és dugjatok végre, mert egyre hülyébb vagy....

Hirtelen ennyi...

A bejegyzés trackback címe:

https://pocaklak.blog.hu/api/trackback/id/tr851041382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása