Bendegúz hétköznapjai hétvégéstől

mikor, mit és hol csinálunk kettesben és apával... mikor hogy érezzük magunkat és hogy fejlődünk... Atrocitásaink kavalkádja enyhe eufóriával fűszerezve

Sokat jártok erre?

Bendebubus

Lilypie 6. - 18. Ticker

Ennyien vagytok most itt

Ránk pillantottak

  • Edina88: Szia. Én is szoktam jönni, hogy hátha írsz. Meghívót szeretnék kérni, ha lehet: tigyi.edina[kukac]... (2012.06.07. 20:44) :o)
  • nora72: Nagyon aranyos jó lenne,ha sűrübben írnál:) (2011.01.18. 11:33) Nagypapa vs. Bende
  • Vivi93: Szia Réka! Jó hogy írtál.Éppen tegnap néztem meg hogy írtál-e errefől most reggel is benézek és ír... (2010.10.20. 08:02) Jövök és írok ide is :o)
  • Lusthie: tiszta gáz, de pont ezt nem tudom olvasni, a másikat igen :S lusthie@hotmail.com hátha még erre j... (2010.08.14. 21:34) Költözöm!!!!
  • jekyll-fan (hjiezkif): én is ugyanezért szoktam benézni (azért nem mindennap, mert arra nincs időm, de azért egy jópárszo... (2010.05.25. 10:39) Ennyien?!?

Megkóstoltuk

2010.01.21. 21:39 - Csigamami

Ma eljött a napja és megkóstoltuk az almát.

Rengeteget olvastam előtte minden fele.

Amik és amik között gondolkodtam, kerestem, hallottam, olvastam.

Mai álláspont. A piciknek a hozzátáplálást 5 és 7 hónapos kora között a legjobb megkezdeni. 6 hónapos korától már vörös húsfélék bevezetése nagyon ajánlott, mert addigra kiürül a magzati korból felhalmozott vas, s akármennyi vasat is szed anyuka az a tejbe nem megy át vagy nagyon minimális, tehát nem elég. Először úgy gondoltam, hogy oké, akkor elkezdem 6 hónaposan, mert az pont középút az 5 és 7 között. Ne de, ha fokozatosan akarom elkezdeni, akkor az már késő, mert nem fogom egyből hússal kezdeni.

Aztán meghallgattam anyukám véleményét. Hát, az öcsém és én is 6 hetes korunkban kezdtük a gyümikkel.... Jó, ezt is túlzásnak tartom. Aztán Robert anyukája, azaz anyósom 3 hónaposan kezdte. Aztán a terapeutám gyerekei (5 és 3 évesek) szintén 3 hónaposan kezdték... Az öcsém 6 hónaposan már mindent evett / terapeutám gyerekei úgyszint/.... Már majdnem én, csak nem voltak fogaim ( 3 éves koromig) így nekem nehezebb dolgom volt.

WHO szintén az 5 és 7 hónap között ajánlja, mert addigra alakulnak ki a baba szervezetében az emésztéshez szükséges enzimek. S hogy 10 évvel ezelőttig valóban a 3 hónaptól ajánlották a hozzátáplálást, de az új kutatások erre az enzimes dologra jöttek rá, szóval 5 és 7 között.

S akkor én meg elgondolkodtam, hogy na akkor hogy is vagyunk?

S abban maradtam, hogy Bendus még szépen kapja csak a tejcsit, mert az a legjobb neki. De naponta 2 kiskanál alma, barack, répa, sütőtök, ebéd előtt nyugodtan lecsúszhat. Nem étkezés helyett fogja kapni, csak úgy kostolóba, ismerkedőbe. Arra gondoltam, hogy az utóbbi 5 évben úgy megugrott az allergiás és beteg gyerekek száma (vagy csak nagyobb nyilvánosságot kap?) , hogy nagyon. S akkor arra gondoltam, sem az öcsém, sem én és egyébkéntis az én korosztályomban alig ismerek (nemis ismerek, max hallottam) allergiást, hogy valamit mégiscsak tudtak a szüleink, nagyszüleink.

Tehát ma volt a nagy napja, hogy Bendus megkostólta az almát. Felteszem majd a videót :o) Először furi volt, a második kanál után már vigyorgott :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pocaklak.blog.hu/api/trackback/id/tr671691390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rodeokimba 2010.01.22. 00:44:17

Nem tudom mennyire tartozom a te korosztályodba:), de én allergiás is ésasztmás is vagyok! Különben meg nem hiszem, hogy egy kis gyümi, aminek nagy része víz ártana Bendusnak!

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2010.01.22. 22:40:11

Szerintem inkább kaja után add, ha már adod a kóstolókat. Így nem megy a tejcsi rovására ;) A hozzátáplálással én biztosan megvárom a fél éves kort, vagy még később. Igazából Neked is ezt ajánlanám, de úgy is azt csinálsz amit akarsz :DDDDDDDD

zsof77 · http://manocipo.freeblog.hu 2010.01.23. 09:24:09

Sztem jól csinálod. Kell majd a vas és fel kell építeni. Szopi előtt sztem nem gond, pár kiskanál nem megy a tej róvására. A sok allergiás a mai kutatások szerint a sok tartósítószert és E-t tartalmazó élelmiszerek miatt van. Ha érdekel van jó babaszakácskönyv is a kismama blog oldalon, v nálam is találsz. Mi négy hónaposan kezdtük. . Sztem azokat a dolgokat érdemes elkerülni, amik allergizálhatnak:tehéntej, eper, van még pár, de a többi nem árt csak erősít, és sztem fontos a kiegyensúlyozott fejlődéshez. Sztem folytasd.:)

csibike · http://gyermekmegorzo.blogspot.com/ 2010.01.23. 14:04:22

Gondolom, ahány ember, annyi szokás és vélemény ebben a babás kérdésben is :)


süti beállítások módosítása